Print

Pita met geroosterde groenten en halloumi

recept pita met gegrilde groenten

5 from 1 reviews

Scale

Ingredients

Optie: voor de pittige liefhebber raad ik je aan om een pepertje door de knoflooksaus te doen.

Nodig

Instructions

  1. Verwarm de oven voor op 18o graden (hetelucht + grill). Snijd de pita broodjes doormidden en laat ze nog aan de zijkant aan elkaar zitten.
  2. Was de pompoen of de zoete aardappel met water af en snijd dunne plakken van een halve centimeter. 
  3. Pak een ovenschalen doe daar de zoete aardappel / pompoen in met de hele paprika. Druppel er wat olijfolie, snuf zout en peper overheen. Hussel het door elkaar en zet voor 30 minuten in de oven. 
  4. Snijd de halloumi in dunne plakken en grill even in een grill of anti aanbak pan. 
  5. Als de groenten bijna gaar zijn, leg dan de pita broodjes even in de oven voor een paar minuten. 
  6. Maak ondertussen de frisse knoflooksaus. Meng de yoghurt met wat vers (fijngehakte of geplukte) peterselie, 1 fijngehakt knoflookteentje, theelepel citroensap en zeste van 1/2 citroen. Even roeren en breng op smaak met peper en zout. 
  7. Vul de pita’s met gegrilde groenten, halloumi en knoflooksaus. Strooi als laatste nog wat tuinkers er overheen.

Keywords: vegetarische recepten met citroen